Körülbelül egy héttel ezelőtt feltűnt, hogy valami nem stimmel a GMB-ben, avagy a Google Cégem alkalmazásban.
Mivel weboldal készítés mellett, marketinggel is foglalkozom, ezért elengedhetetlen, hogy egy-egy SEO kampány keretén belül néha megnézzem és kielemezzem az egyes weboldalak statisztikáit, mint amilyen a GMB is.
Így tűnt fel, hogy késnek a GMB (Google My Business) statisztikai elemzései. Szerencsére pár nappal később a felületen már egy üzenetben láthattuk, hogy a Google is észrevette a problémát és valószínűleg gőzerővel dolgozik a megoldáson. Ekkor írtam egy cikket a jelenségről, hogy senki se essen kétségbe, mint ahogy én tettem. Az említett bejegyzés itt található: Késnek a statisztikák a Google My Business alkalmazásban.
Szerencsére a Google minden bizonnyal sikeresen megoldotta a problémát, mivel az üzenet azóta nem látható a felületen.
Mindenesetre én egy ideig, a megjelenő statisztikát fenntartásokkal kezelem.
A következő pár napban még biztosan az 1-2 hetes adatokat nézem, hogy a valós eredményekből leszűrt következtetést kommunikáljam az ügyfelek felé.
Ez az eset is rámutatott arra, hogy nem lehet pusztán egy forrásból származó adatok alapján levonni következtetéseket. Mindig érdemes több releváns elemzést összegezni az objektív állásfoglaláshoz.
Mindenesetre én bízom abban, hogy a jövőben is az ilyen és hasonló problémák szintén rövid időn belül meg fognak oldódni.