Ez a cikk azoknak szól, akik weboldalt szeretnének vagy már rendelkeznek eggyel.
A legtöbb weboldallal meg szokott esni, hogy a látogatottsági számok, hirtelen elkezdenek esni és az oldal nem teljesíti be a hozzá fűzött reményeket. Más szóval hosszú távon egyszerűen eltűnik a weboldal a sűllyesztőben.
Nézzük meg ennek mi lehet az oka!
Kezdeti időszak
Kezdeti időszaknak azt a 3-6 hónapot tekintjük, amikor a honlapkészítés lezárult és elkészült a weboldal és már csak karbantartási munkálatok maradtak hátra. Ennek az időszaknak az elejen a weboldal tulajdonosok általában folyamatosan megosztják új oldalukat barátaikkal, jobb esetben egy a vállalkozásuk illetve cégük számára létrehozott csoportban. Természetesen ekkor meg fog ugrani az oldal látogatottsága, hiszen minden ismerős kíváncsi az új weboldalra és szerencsés esetben megosztják ők is a saját ismerőseikkel az oldalt.
Általában céltudatos tulajdonosok, akik jól informáltak, vagy megkapták a megfelelő tájékoztatást a weboldal készítőjétől, ilyenkor kezdenek el tartalmakat gyártani. Ez lehet social media oldalon megosztott poszt, például Facebook oldalon vagy az új oldalon megosztott blogbejegyzés. Itt jól megfigyelhető, hogy ahogy telik az idő úgy csökken ezen aktivitások száma.
Középtáv
A középtáv alatt azt a vízválasztó időszakot értjük, amikor a kezdeti időszak végén már nem annyira foglalkozik a tulaj a weboldalával, kevés vagy egyáltalán semmilyen tartalmat sem készít. Általában ez az a pont, amikor eldől a legtöbb frissen készült weboldal sorsa. Sajnos ha ezen a ponton nem foglalkoznak vele többet az ügyfelek, akkor a weboldal szép lassan egyre hátrébb kerül a keresési találatokban, az az csökken az organikus forgalma. Organikus forgalom alatt azokat az oldal látogatókat érjük, akik nem valamilyen hirdetés miatt jöttek az oldalra, hanem valamilyen más módon találtak rá, példáull keresőbe beírt kulcsszó, vagy egy megosztott blog bejegyzés vagy csak egy posztolt kép miatt találtak rá az oldalra.
Probléma forrása
Mint ahogy a fentebb vázol átlalános kimenetelből is látszik, egy honlapot nem elég elkészíteni. Ha nincs megfelelően karbantartva, akkor szép lassan csökkenni fog az organikus forgalom. Természetesen magát a forgalmat viszont szinten lehet tartani különböző hirdetésekkel, de ezek pénzbe kerülnek, amire kisebb cégeknek/ vállalkozásoknak nincs meg a szükséges anyagi fedezete, néha még nagyobbaknak sem.
Mit lehet tenni?
A legfontosabb, hogy nem szabad hátradőlni és várni az áttörést. Egy weboldallal kapcsolatban is meg kell dolgozni a sikerért. A három legalapvetőbb dolog amit tehetünk a weboldalunkért:
- SEO beállítások elvégzése
- Blogolás, folyamatos cikkek készítése
- Social media menedzselése
SEO beállítások
A SEO a Search Engine Optimalization szóból jön, ami keresőoptimalizálást jelent. Ennek a lényege, hogy a megfelelő SEO beállításokat elvégezve, a keresőmotorok, mint például a Google kereső, előrébb fogja a mi oldalunkat sorolni azokkal az oldalakkal szemben , ahol ezek a beállítások nincsenek elvégezve. Ha pedig az oldalunk csak hátul, rossz esetben a keresési találatok között csak sokadik oldalon jelenik meg a keresőkben, nem sok értelme van fenntartani azt.
Blogolás
Folyamatosan hiteles, lehetőleg újat mondó tartalom megjelenítése adott időközönként egyáltalán nem egyszerű feladat. Ennek ellenére mindenképp érdemes vele megpróbálkozni, még akkor is ha kezdetben nincs látható eredménye. A blogolással a weboldal tulajdonosok egyértelműen hosszabb távra terveznek, mert elképzelhető, hogy nem azonnal hanem akár évekkel később fog ügyfelet hozni a vállalkozás számára az a bejegyzés. Mellékesen, az olyan oldalakat, ahol időközönként új tartalmak jelennek meg, azt például a Google keresőmotorja gyakrabban ellenőrzi és jobb helyezést ér el SEO szempontjából
Social Media
Sokan nem gondolják, de a social media oldalak legalább olyan fontosak lehetnek mint egy saját weboldal. Sőt találkoztam már olyan vállalkozással is ahol csak ilyen oldaluk volt és weboldal egyáltalán nem. Ennek egyszerű az oka, hogy például egy facebook oldallal teljesen más célközönséget, más embereket is meg tudunk szólítani el tudunk érni. Továbbá a facebookos példánál maradva, egy ilyen oldal segítségével szinte azonnal ügyfeleket szerezhetünk, ha elég sok ismerősünk van. Viszont egy adott facebook oldalra is igaz, hogy ha nem jelenik meg folyamatosan új tartalom megadott időközönként, akkor az emberek nagyon gyorsan el tudják veszíteni érdeklődésüket az oldal iránt. Arról nem is beszélve, hogy egy -egy követőt is nehéz lehet a kezdeti időszakban szerezni.
Záró gondolatok
Remélem sikerült rávilágítani arra, hogy milyen fontos a további munka egy weboldallal kapcsolatban. Mint ahogy bemutattam, a folyamatos munka előbb-utóbb ezen a területen is meg fogja hozni a gyümölcsét, főképp ha értékes amit csinálunk.
Zárásul addok egy utolsó tippet: a legtöbb helyen ahol érdemes rendszeresen tartalmat megosztani vállalkozásunk érdekében, nem feltétlen kötelező nap nap után leülni, vagy akár hét hét után minden megadott időpontban elkészíteni a tartalmat, hanem van lehetőség időzíteni is. Ez azt jelenti, hogy például egy megadott napon a hónapban szinte minden tartalmat elő lehet készíteni. Ez pedig nagyban segítheti a vállalkozásunk idő és feladat koordinálását.
Ha szeretnél saját weboldalt, akkor nézd meg ajánlatunkat: weboldal ajánlatok
Ha pedig több tippet szeretnél, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot: itt