Az online marketing legfontosabb lépése a kulcsszókutatás. A megfelelő kulcsszó kiválasztásával, olyan organikus forgalmat kaphatunk oldalunkhoz, hogy azt már szinte hirdetni sem lesz szükséges.
Sajnos magyarul még nagyon kevés információ érhető el a témában, illetve jelentős különbségek vannak az angol és magyar kulcsszavak között.
Kulcsszókutatás főbb lépései:
A következőkben megnézzük a kulcsszókutatás főbb lépéseit. Ezeket követve, garantáltan bárki megtalálja a számára megfelelő kifejezéseket.
1.Írjuk össze ötleteinket!
ElsĹ‘ Ă©s legfontosabb lĂ©pĂ©s, hogy Ărjunk listát az általunk elkĂ©pzelt kifejezĂ©sekrĹ‘l. Ez elsĹ‘nek nehĂ©znek tűnhet, de arrĂłl van szĂł, hogy amirĹ‘l asszociálni tudunk a kĂvánt tĂ©mára vagy ami a weboldalunk tĂ©májával összefĂĽgg, azokat a szavakat, kifejezĂ©seket gyűtjĂĽk listánkra.
2.Használjunk eszközöket a kulcsszavak sorba állĂtásához
Rengeteg eszköz elérhető a megfelelő kulcsszó kutatáshoz, értékeléshez. Az általam ismert és használtak közül hozok pár példát, amikkel növelhetjük a sikeres választás esélyét. Nézzük is a listát:
a)google keresés autocomplete
Az emberek nem is gondolnák, de a google lehet a barátunk is. Már csak ha a keresĹ‘be beĂrjuk a tĹ‘szavakat, akkor rögtön kidobja a legtöbbet használt párosĂtásokat.
b)google search console
Akinek van holnapja az ismeri, akinek nincs az viszont meg fogja ismerni. Ez az egyik leghasznosabb weboldal kiértékelő eszköz. Ha pedig van már oldalunk, akkor miért ne használnánk fel az általa elérhető információkat.
c)google trends
A google egyik statisztikai oldala, mely széleskkörűen elérhető. Igen hasznos az előzetes tervezésben, viszont tapasztalatok azt mutatják, hogy nem szabad csak erre támaszkodni. Kiindulásnak, előzetes felmérésnek tökéletes, de döntésünket további lehetőségek megnézése után érdemes meghoznunk.
Linkd)google ads
Vajon mi adhatna pontosabb segĂtsĂ©get, mintha eleve azzal a platformmal kĂ©szĂtjĂĽk kiĂ©rtĂ©kelĂ©sĂĽnk, mint amivel kĂ©sĹ‘bb hirdetni fogunk? Talán az egyik leghasznosabb szoftver, aminek az eredmĂ©nyeire mindenkĂ©pp Ă©rdemes figyelmet fordĂtani.
Linke)keywordtool.io
A keywordtool.io egy igen jĂł, hasznos oldal. Használatával segĂtsĂ©get kaphatunk a megfelelĹ‘ szĂłkapcsolat kiválasztásához. Hátránya, hogy a regisztráciĂł nĂ©lkĂĽli ingyenes használatkor nem látjuk az egyes kulcsszavak tĂ©nyleges eredmĂ©nyĂ©t, pusztán az Ă©rtĂ©kelĂ©sekbĹ‘l kialakult sorrendjĂĽket. EbbĹ‘l azĂ©rt már le lehet szűrni, hogy pontosan milyen kifejezĂ©sekkel Ă©rdemes továbbiakban foglalkoznunk.
Linkf)Ubersuggest – neilpatel.com/ubersuggest/
Az Ubersuggest alapjaiban hasonlĂt az elĹ‘bb emlĂtett keywordtool.io-hoz, viiszont annál jĂłval több informáciĂłt biztosĂt számunkra ingyenesen, pĂ©ldául: mennyire nĂ©pszerű, mennyien keresnek rá, valamint a google hirdetĂ©seknĂ©l mennyit kĂ©ne fizetni stb. Továbbá facebook pĂ©ldákat is hoz amelyeknĂ©l a linkek számát is mutatja. MindenkĂ©ppen ez az egyik legerĹ‘sebb kulcsszĂłkeresĹ‘, használata kifejezetten ajánlott.
Link3.RendezzĂĽk sorrendbe kulcsszavainkat!
Az elĹ‘zĹ‘ pontban felsorolt eszközök segĂtsĂ©gĂ©vel sok hasznos informáciĂłt megtudhattunk kulcsszavainkrĂłl. Itt az ideje rendezni a sĂşlyozott informáciĂłk alapján Ĺ‘ket! Fontos döntĂ©s, hogy fontosabb-e a kisebb konkurencia, vagy a nagyobb Ă©rdeklĹ‘dĂ©s a cĂ©l.
4.AzonosĂtsuk a keresĂ©s mögötti szándĂ©kot
A megfelelĹ‘ kulcsszĂł kiválasztása egyáltalán nem jelent sikert. Minden versenyben lĂ©vĹ‘ kifejezĂ©snĂ©l, ami a listánkon van, azonosĂtanunk kell a keresĂ©s mögötti szándĂ©kot. MáskĂ©pp fogalmazva, miĂ©rt is Ărta be az a keresĹ‘be a potenciális látogatĂł, ĂĽgyfĂ©l, vásárlĂł? Vásárolni akar, informáciĂłt megtudni, Ă©rdeklĹ‘dik valami iránt? MinĂ©l pontosabban megĂ©rtjĂĽk, annál eredmĂ©nyesebb weboldalt tudunk az adott kulcsszĂłra Ă©pĂteni, mely ezek után könnyebben alakĂtja át az oldalra Ă©rkezĹ‘ket, akár vásárlĂłvá, akár visszatĂ©rĹ‘ látogatĂłvá.
5.Mit vár a keresőmotor az adott kulcsszóra
A tĂ©nyleges választás elĹ‘tt Ă©rdemes rákeresni a legjobbnak tűnĹ‘ kifejezĂ©sekre, Ă©s megnĂ©zni mit adnak ki a keresĹ‘k. Ez azĂ©rt fontos, mivel ennek segĂtsĂ©gĂ©vel tudjuk eldönteni, hogy az adott keresĹ‘ milyen tĂpusĂş, szerkezetű oldalakat preferál az adott kulcsszavakra. EbbĹ‘l pedig láthatĂłvá válik számunkra, melyek azok a kulcsszavak amik egyeznek az általunk elkĂ©pzelt, vagy akár már lĂ©tezĹ‘ oldal tĂ©májával, tartalmával, tulajdonságaivel Ă©s melyek amik nem.
6.Töröljük a nem használhatóakat
A legfontosabb lépés: ami
nem használható azt
töröljük. Ne ijedjünk meg, ha a hosszúnak tűnő lista leegyszerűsödik vagy épp szinte nullára csökken.
Azzal, ha bent hagynánk olyan kifejezĂ©seket, amiknĂ©l az fent felsorolt mĂłdszerek segĂtsĂ©gĂ©vel egyĂ©rtelművĂ© vált, hogy nem ideális a számunkra, azok csak hosszĂş távon rontják ĂĽzletĂĽnket, valamit elveszik a lehetĹ‘sĂ©get a jobb megoldás megtalálásátĂłl.
Összegzés
A kulcsszó kiválasztás közel sem egyszerű feladat. Sok utánajárást, alapos átgondolást igényel, a megfelelő kifejezés megtalálása. Tartsuk észben, hogy a megfelelő kulcsszó kiválasztása önmagában nem jelent semmit! Csak egy kulcsszó, megfelelő használat nélkül, még nem fogja termékünket eladni. Ez pusztán az első lépés, ami szükséges de nem elégséges az online marketing világában.
Ha további kérdésed van, kérj ingyenes konzultációt az alábbi
linken.