Az online marketing legfontosabb lépése a kulcsszókutatás. A megfelelő kulcsszó kiválasztásával, olyan organikus forgalmat kaphatunk oldalunkhoz, hogy azt már szinte hirdetni sem lesz szükséges.
Sajnos magyarul még nagyon kevés információ érhető el a témában, illetve jelentős különbségek vannak az angol és magyar kulcsszavak között.
Kulcsszókutatás főbb lépései:
A következőkben megnézzük a kulcsszókutatás főbb lépéseit. Ezeket követve, garantáltan bárki megtalálja a számára megfelelő kifejezéseket.
1.Írjuk össze ötleteinket!
Első és legfontosabb lépés, hogy írjunk listát az általunk elképzelt kifejezésekről. Ez elsőnek nehéznek tűnhet, de arról van szó, hogy amiről asszociálni tudunk a kívánt témára vagy ami a weboldalunk témájával összefügg, azokat a szavakat, kifejezéseket gyűtjük listánkra.
2.Használjunk eszközöket a kulcsszavak sorba állításához
Rengeteg eszköz elérhető a megfelelő kulcsszó kutatáshoz, értékeléshez. Az általam ismert és használtak közül hozok pár példát, amikkel növelhetjük a sikeres választás esélyét. Nézzük is a listát:
a)google keresés autocomplete
Az emberek nem is gondolnák, de a google lehet a barátunk is. Már csak ha a keresőbe beírjuk a tőszavakat, akkor rögtön kidobja a legtöbbet használt párosításokat.
b)google search console
Akinek van holnapja az ismeri, akinek nincs az viszont meg fogja ismerni. Ez az egyik leghasznosabb weboldal kiértékelő eszköz. Ha pedig van már oldalunk, akkor miért ne használnánk fel az általa elérhető információkat.
c)google trends
A google egyik statisztikai oldala, mely széleskkörűen elérhető. Igen hasznos az előzetes tervezésben, viszont tapasztalatok azt mutatják, hogy nem szabad csak erre támaszkodni. Kiindulásnak, előzetes felmérésnek tökéletes, de döntésünket további lehetőségek megnézése után érdemes meghoznunk.
Linkd)google ads
Vajon mi adhatna pontosabb segítséget, mintha eleve azzal a platformmal készítjük kiértékelésünk, mint amivel később hirdetni fogunk? Talán az egyik leghasznosabb szoftver, aminek az eredményeire mindenképp érdemes figyelmet fordítani.
Linke)keywordtool.io
A keywordtool.io egy igen jó, hasznos oldal. Használatával segítséget kaphatunk a megfelelő szókapcsolat kiválasztásához. Hátránya, hogy a regisztráció nélküli ingyenes használatkor nem látjuk az egyes kulcsszavak tényleges eredményét, pusztán az értékelésekből kialakult sorrendjüket. Ebből azért már le lehet szűrni, hogy pontosan milyen kifejezésekkel érdemes továbbiakban foglalkoznunk.
Linkf)Ubersuggest – neilpatel.com/ubersuggest/
Az Ubersuggest alapjaiban hasonlít az előbb említett keywordtool.io-hoz, viiszont annál jóval több információt biztosít számunkra ingyenesen, például: mennyire népszerű, mennyien keresnek rá, valamint a google hirdetéseknél mennyit kéne fizetni stb. Továbbá facebook példákat is hoz amelyeknél a linkek számát is mutatja. Mindenképpen ez az egyik legerősebb kulcsszókereső, használata kifejezetten ajánlott.
Link3.Rendezzük sorrendbe kulcsszavainkat!
Az előző pontban felsorolt eszközök segítségével sok hasznos információt megtudhattunk kulcsszavainkról. Itt az ideje rendezni a súlyozott információk alapján őket! Fontos döntés, hogy fontosabb-e a kisebb konkurencia, vagy a nagyobb érdeklődés a cél.
4.Azonosítsuk a keresés mögötti szándékot
A megfelelő kulcsszó kiválasztása egyáltalán nem jelent sikert. Minden versenyben lévő kifejezésnél, ami a listánkon van, azonosítanunk kell a keresés mögötti szándékot. Másképp fogalmazva, miért is írta be az a keresőbe a potenciális látogató, ügyfél, vásárló? Vásárolni akar, információt megtudni, érdeklődik valami iránt? Minél pontosabban megértjük, annál eredményesebb weboldalt tudunk az adott kulcsszóra építeni, mely ezek után könnyebben alakítja át az oldalra érkezőket, akár vásárlóvá, akár visszatérő látogatóvá.
5.Mit vár a keresőmotor az adott kulcsszóra
A tényleges választás előtt érdemes rákeresni a legjobbnak tűnő kifejezésekre, és megnézni mit adnak ki a keresők. Ez azért fontos, mivel ennek segítségével tudjuk eldönteni, hogy az adott kereső milyen típusú, szerkezetű oldalakat preferál az adott kulcsszavakra. Ebből pedig láthatóvá válik számunkra, melyek azok a kulcsszavak amik egyeznek az általunk elképzelt, vagy akár már létező oldal témájával, tartalmával, tulajdonságaivel és melyek amik nem.
6.Töröljük a nem használhatóakat
A legfontosabb lépés: ami
nem használható azt
töröljük. Ne ijedjünk meg, ha a hosszúnak tűnő lista leegyszerűsödik vagy épp szinte nullára csökken.
Azzal, ha bent hagynánk olyan kifejezéseket, amiknél az fent felsorolt módszerek segítségével egyértelművé vált, hogy nem ideális a számunkra, azok csak hosszú távon rontják üzletünket, valamit elveszik a lehetőséget a jobb megoldás megtalálásától.
Összegzés
A kulcsszó kiválasztás közel sem egyszerű feladat. Sok utánajárást, alapos átgondolást igényel, a megfelelő kifejezés megtalálása. Tartsuk észben, hogy a megfelelő kulcsszó kiválasztása önmagában nem jelent semmit! Csak egy kulcsszó, megfelelő használat nélkül, még nem fogja termékünket eladni. Ez pusztán az első lépés, ami szükséges de nem elégséges az online marketing világában.
Ha további kérdésed van, kérj ingyenes konzultációt az alábbi
linken.